نوشته شده توسط : فاطمه فلاح

به نقل از بیتوته : ست لباس عقد محضری عروس و داماد یکی از جالب ترین ایده ها برای برگزاری مراسم عقدکنان تان است. این کار شما موجب می شود تا تمامی میهمانان مراسم شما را تا سالیان به خاطر می سپرند. در ضمن رنگ لباس عقد مجلسی تاثیر زیادی در خوش استایل و شیک تر به نظر رسیدن شما دارد. شما باید حتما رنگی را برای ست لباس عروس و داماد برای جشن عقد خود انتخاب کنید که با رنگ پوست عروس و داماد هماهنگی لازم را داشته باشد.

لباس عقد محضری

تسویه حساب آنی فقط در آبانتتر
تسویه حساب آنی فقط در آبانتتر

مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ
به طور کلی ست لباس عروس و داماد جدید به این معنی نیست که حتما رنگ لباس هر دو مانند هم باشد؛ در بعضی از موارد بعضی از اکسسوری های موجب ایجاد این هماهنگی بین دو طرف می شود. به عنوان نمونه پیراهن، گل داخل جیب کت، کروات داماد با لباس یا دسته گل عروس مشابه باشد. در ادامه این مطلب شما را با انواع و معیارهای انتخاب و خرید ست لباس عروس داماد برای عقد محضری بیشتر آشنا می کنیم؛ پس اگر شما هم دغدغه خوش پوشی دارید ما را همراهی کنید.

ست لباس عروس و داماد برای جشن عقد
روز عقد یکی از مهم ترین و اولین مراسم رسمی در زندگی مشترک تان است. تجربه نشان داده است که عروس خانم ها برای عقد محضری خود از لباس عقد ساده، مانتوهای مجلسی بلند یا کت و شلوار استفاده می کنند. بر این اساس داماد هم لباس خود را متناسب با ست انتخاب می کند.

در ایران لباسی که بریا مراسم عقد استفاده می شود با لباس عروسی متفاوت است. تنوع لباس عقد بسیار بیشتر از پیراهن های عروس می باشد. به ئطر کلی پوشیدن لباس های ست یک فانتزی فوق العاده جذاب است که بیشتر افراد حتی در دوران مجردی نیز به آن فکر می کنند و برای آن برنامه ریزی می کنند. در ادامه شما را با چند مدل لباس عقد آشنا می کنیم.

لباس عقد پوشیده
امروزه لباس عقد محجبه در میان ایرانیان بسیار مرسوم است. جذابیت این لباس تا حدی زیاد است که حتی در کشورهای اروپایی از لباس های پوشیده برای مراسم عقد کنان خود استفاده می کنند. در این میان زنان اهل هند، اندونزی و مالزی کشورهای جنوب شرقی آسیا از طرفداران پر و پاقرص این مدل لباس عقد مجلسی می باشند.

لباس عقد ساده
خیلی از نوعروسان، اوج شیک پوشی را در ساده بودن می دانند و از این روبه دنبال لباس های می روند که تا حد الامکان دارای طراحی های ساده باشند. برای ایجاد هماهنگی بیشتر شما می توانید از اکسسوری های شلوغ تری استفاده کنید تا لباس شما جلوه بهتری داشته باشد.

ست لباس عقد عروس و داماد پرنسسی
به طور کلی لباس های مدل پرنسسی یکی از محبو ترین مدل ها برای عروس خانم هاست. اگر مراسم شما شلوغ است و مکان برگزاری جشن شما در باغ یا تالار است، باید به دنبال لباس های شیک مانند لباس نامزدی پرنسسی باشید.

لباس عقد محضری

بهترین رنگ برای لباس عقد
همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم یکی از مهم ترین نکات برای خرید لباس عقد، انتخاب رنگ آن است. اولین نکته ای که باید در نظر گرفت این است که شما باید به سمت رنگ های شاد بروید و رنگ های تیره مانند قهوه ای تیره و مشکی را انتخاب نکنید. لازم به ذکر است که دست شما برای انتخاب رنگ بسیار باز است و جز رنگ سفید می توانید رنگ های دیگر را نیز انتخاب نمایید. البته نکاتی را باید برای انتخاب رنگ در نظر بگیرید که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

هماهنگی ست لباس عروس و داماد برای عقد محضری با رنگ پوست
بدون شک یکی از مهم ترین نکات این است که شما باید لباسی را برای خود و همسرتان انتخاب کنید که با رنگ پوست تان سازگار باشد. به عنوان نمونه خانم های که پوست تیره دارند باید از پوشیدن لباس های با رنگ روشن خودداری کنند و به دنبال رنگ های ملیح بروند؛ زیرا لباس های خیلی تیره نیز چهره آن ها را تیره تر می کند. به عنوان نمونه این دسته از افراد می توانند لباس عقد طوسی انتخاب کنند.

این قضیه برای عروس و دامادهای با رنگ پوست روشن نیز صدق می کند. اگر پوست شما خیلی روشن است به سمت لباس های نروید که بیش از حد روشن می باشد. به طور کلی لباس های روشن پوست شما را روشن تر می کن و این موجب می شود تا جذابیت شما کمتر شود.

لباس عقد محضری

لباس ست اسپرت عروس و داماد
خیلی از افراد با ذوق و شوق برای آیتم های دو نفره خود برنامه ریزی های زیادی دارند و تحت هر شرایطی به دنبال لباس های ست برای خود و همسرشان هستند. لباس اسپرت ست از مدل های هست که به وفور در بازار موجود است. این مدل با پارچه های یکسان و طرح های هارمونی دوخته می شود. شما به راحتی با یک نگاه ساده می توانید هارمونی رنگ یا طرح مشترک بین این دو نوع لباس را تشخیص دهید. در مورد لباس های رسمی و مجلسی نیز این موضوع صادق است. ست لباس مجلسی عروس و داماد نیز از این نوع هماهنگی برخوردار است و المان ها، آیتم ها، طرح و رنگ آن ها با هم ست می شود.

کاربرد ست لباس عقد محضری عروس و داماد چیست؟
از مهم ترین مزیت لباس نامزدی این است که شما به راحتی می توانید رنگ و مدل آن را انتخاب کنید. اگر شما برای مراسم خود تم رنگی خاصی را در نظر گرفته اید برای رنگ لباس نیز می توانید از این تم الهام بگیرید. البته لازم به ذکر است که شما باید رنیگ را انتخاب کنید که حتما باب میل هر دوی شما باشد. شما برای داشتن جذابیت بیشتر می توانید قسمت های جزیی را با یکدیگر هماهنگ کرده و از سر تا پا همرنگ کردن خود بپرهیزید.

برای عکاسی های فرمالیته به زوج ها توصیه می شود تا از لباس ست اسپرت عروس و داماد برای لوکیشن عکاسی استفاده کنند. شما برای این که عکس های زیبای داشته باشید تا بعد از چندین سال از دیدن آن لذت ببرید می توانید از ست لباس نامزدی زن و شوهری استفاده کنید. بدون شک پوشیدن ست لباس مجلسی عروس و داماد برای عروسی دوستان و نزدیکان موجب ایجاد استایل شیک و جذاب در شما می شود.

لباس عقد محضری

بهترین مرکز خرید ست لباس عروس و داماد برای عقد محضری؛ مزون آنلاین دریمیس
یکی از بزرگ ترین دغدغه نوعروسان، درخشش و شیک پوشی در جشن نامزدی شان است. شاید خرید لباس عقد به اندازه لباس عروسی مهم نباشد؛ ولی باید برای آن نیز وقت بگذارید، زیرا قرار است با فامیل درجه یک و دو همسر خود آشنا شوید. بدون شک شما از مزون های می توانید لباس عقد ساده و زیبای خود را خریداری کنید و لباس داماد را نیزمتناسب با لباس خود خریداری کنید. امروزه این امکان نیز وجود دارد که شما به راحتی ست لباس عروس و داماد جدید را نیز در مزون ها به صورت یک جا خریداری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت خرید لباس عروس آنلاین، مزون دریمیس را در گوگل جستجو کنید و سفارش لباس ارزان قیمت خود را به صورت اینترنتی و غیر حضوری در (لباس-عروس/dreamiss.ir) ثبت کنید.

 

منبع

 


:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فلاح

جهت خرید اینترنتی مانتو ارزان، دریمیس را در گوگل جستجو کنید و انواع مدل مانتو های جلو باز و تابستانی را مشاهده کنید. با توجه به فرهنگ و عقاید مذهبی ایرانیان، برای حضور در جامعه و محیط های گوناگون باید دارای پوشش مناسبی باشن. از این رو خرید مانتو شیک یکی از نیازهای مبرم آن هاست. از این روشما برای شرکت در مهمانی ها و مراسمات یا این که برای حضور در محیط کاری خود باید اقدام به خرید آنلاین مانتو شیک و مجلسی و ادارای کنید.

 خیلی از بانوان تنوع طلب که حجم زیاد مانتو را به مانتوهای گران قیمت ترجیح می دهند؛ به دنبال این هستند که مانتو ارزان از کجا بخرم. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزون مانتو شیک در تهران آشنا کنیم تا به راحتی از طریق آن اقدام به خرید اینترنتی مانتو شیک و ارزان، دخترانه، مجلسی و جدید کنید، پس با ما همراه باشید.

 

مانتو ارزون از کجا بخرم؟

خیلی کم پیش می آید که شما ابتدا شال، کفش یا کیف خود را خریده باشید و بعد به فکر خرید مانتو ارزان در تهران باشید. معمولا شما ابتدا مانتو خود را با توجه موقعیتی که می خواهید از آن استفاده نمایید، انتخاب می کنید و سپس به فکر هماهنگ کردن بقیه اجزای استایل تان با آن می افتید. این مسئله نشان دهنده این است که انتخاب اهمیت مانتو برای خانم ها تا چه حدی مهم است.

پس باید خرید آنلاین مانتوهای شیک را یکی از مهم ترین مهم ترین اجزای استایل یک خانم ایرانی دانست. از این رو ر انتخاب آن باید کمی با وسواس بیشتری عملی کنیم. با انتخاب درست آن می توان باقی خریدهای خود را راحت تر انجام داد. اما سوال اصلی که پیش می آید این است که می توان مانتو شیکی را با هزینه کمی خریداری کرد. در ادامه شما را با جواب این سوال آشنا می کنیم. 

راهنمای خرید مانتو ارزان و جدید

برای خرید هر لباسی باید به نکات گوناگونی توجه کنیم تا خرید موفقی داشته باشیم، از این رو قبل از جواب دادن به سوال از کجا مانتو ارزان بخرم، شما را با این نکات آشنا می کنیم.

با توجه به موقعیت استفاده از آن

مهم ترین و اولین نکته این است که شما قرار است از آن در چه مراسم و موقعیت های استفاده نمایید. به طور کلی تفاوت در انواع مانتوها در تمامی جزئیات آن دیده می شود. به عنوان نمونه مانتو دانشجویی و ادرای با یک مانتو عقد در نوع پارچه آن گرفته تا طراحی آن با یکدیگر فرق دارند.

از این رو قبل از مراجعه به مراکز و پیج مانتو فروشی های معروف تهران، نوع مانتو خود را در نظر داشته باشید. به طور معمول مانتوهای مجلسی دارای جزئیات بیشتری می باشد و بیشتر روی آن کار شده و در دوخت آن از پارچه های گران قیمت تری استفاده می کنند. از این رو قیمت مانتو ارزان مجلسی با یک مانتو ادارای متفاوت است.

مشخص کردن معیارهای یک مانتو مناسب

شما باید انتظاری که از یک مانتو دارید را به خوبی مشخص کنید. به عنوان نمونه اگر قرار است که از آن در استایل روزانه و برای کارهای روزمره از آن استفاده نمایید باید معیار خود را راحتی لباس قرار دهید. در مقابل اگر شما برای شرکت در مهمانی برای چنین ساعت قرار است مانتوی را بپوشید باید معیارتان را زیبایی و مناسب بودن آن برای مراسم قرار دهید.

در نظر گرفتن مقدار بودجه

 قیمت یکی از مهم ترین و موثرترین فاکتورها در انتخاب افراد است. به طور کلی شما هزینه ای که باید برای یک مانتو رسمی و مجلسی پرداخت کنید، با خرید یک مانتو دانشجویی و روزمره متفاوت است. از این رو قبل از خرید حداقل و حداکثر هزینه خود را در نظر بگیرید و بدون اتلاف وقت خرید عالی داشته باشید.

 

مانتو شیک

 

اهمیت انتخاب مانتو مناسب و ارزان

همانطور که گفته شد مانتو یکی از مهم ترین آیتم ها در استایل خانم هاست، از این رو انتخاب درست آن نقش مهمی را در تیپ ما دارد. در ادامه شما را با نکاتی در زمان خرید مانتو ارزان آشنا می کنیم.

انتخاب مدل مانتو مناسب

امروزه با وجود مدل های گوناگون مانتو در بازار، می توانید با انتخاب مدلی مناسب بر نقاط قوت خود تاکید کرده و بر نقاط ضعف خود را بپوشانید. در حالت کلی اندام شما بهترین راهنما برای انتخاب شماست پس در زمان خرید به جزئیات آن دقت نمایید.

به عنون نمونه خانم های با اندام کشیده و قد بلند باید از انتخاب مانتوهای یقه بلند خودداری کنند زیرا آن ها را کشیده تر نشان می دهد.در مقابل خانم های توپر بهتر است از مانتوهای بلند و طراحی راه راه عمودی استفاده کنند تا آن ها را لاغرتر نشان دهد.

انتخاب رنگ مناسب مانتو

رنگ مانتو نیز یکی از فاکتورهای بسیار مهم است که شاید کمتر کسی به آن توجه کند. برای انتخاب رنگ ابتدا باید به این موارد توجه کنید:

  • قرار است از آن در کجا و در چه نوع مراسمی استفاده نمایید.
  • چه رنگ های به چهره شما می آید.
  • اندام شما توپر است یا این که لاغر و کشیده هستید. (افراد چاق از رنگ های تیره و خانم های لاغر از رنگ های روشن استفاده نمایند).

 

مانتو جدید

 

از کجا مانتو ارزان بخرم؟

در تمامی شهرها مغازه ها و فروشگاه های گوناگون با انواع مدل مانتو با قیمت وجود دارد. اما با توجه به حساسیت خانم ها، آنان به دنبال بهترین ها هستند؛ به عنوان نمونه پایتخت نشینان به دنبال مانتو فروشی خوب در تهران هستند. بعد از مشخص کردن معیارها و نکات خرید مانتو، خانم ها با سوال از کجا مانتو سنتی، مجلسی، عمده، عقد، ادرای و بارداری بخرم. در این میان مزون آنلاین دریمیس یکی از بهترین و بزرگترین مراکز فروش مانتو اینترنتی می باشد؛ که در ادامه شما را با مزایای خرید از این مجموعه آشنا می کنیم.

 

بورس خرید مانتو

 

مزایای خرید اینترنتی مانتو ارزان قیمت از مزون آنلاین دریمیس

امروزه با گسترش تکنولوژی ها خیلی از افراد به خریدهای اینترنتی روی آورده اند. شما خرید انلاین مانتو شیک دخترانه را بدون هیچ محدودیت زمانی در هر ساعت از شبانه روز می توانید انجام دهید. فقط کافیست که شما به اینترنت دسترسی داشته باشید.

امکان مقایسه قیمت ها وجود دارد. به عنوان نمونه اگر شما به دنبال خرید مانتو با قیمت ارزان 15000 هزار ریال هستید، می توانید با فیلتر کردن آن ومقایسه قیمت ها مدل خود را انتخاب نمایید.

در ضمن شما بدون صرف وقت می توانید از دوستان خود  یا همسرتان در خرید کمک بگیرید. اگر شرایط کاری شما و همسرتان به گونه ای ایجاب می کند که نتوانید به خرید حضوری بروید، با مراجعه به سایت مزون آنلاین دریمیس می توانید خرید خود را به راحتی انجام دهید و از آن لذت ببرید.

خرید اینترنتی مانتو شیک و ارزان جدید

امروزه خرید از فروشگاه های اینترنتی در سراسر دنیا و همچنین برای ایرانیان بسیار شناخته شده می باشد. همه ما قبل از خرید سری به دنیای اینترنت و فروشگاه های اینترنتی می زنیم تا از رنج قیمتی و مدل های جدید مطلع شویم. از جمله مزایایی که این مراکز دارند حذف واسطه ها، تحویل کالا درب منزل و ارزان فروشی می باشد.

در این میان مزون آنلاین دریمیس یکی از جدیدترین و ارزان ترین مرکز فروش آنلاین مانتو است. این مجموعه توسط تیمی جوان و خلاق اداره می شود که دارای پشتبانی 24 ساعته و ضمانت مرجوعی کالاست. شما با مراجعه به سایت این مجموعه به نشانی www.dreamiss.ir می توانید اقدام به خرید اینترنتی مانتو شیک دخترانه و مجلسی از مزون دارن مختلف کنید و دیگر نگران این که "مانتو ارزان از کجا بخرم" نباشید.

منابع : zibamoon و digikaladreamiss

 



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فلاح

انواع بادام چیست و چه خواصی دارند؟

بادام یکی از مهم ترین و دوست داشتنی ترین آجیل هایی است که همه ما آن را دوست داریم و علاقه مند هستیم که این خوراکی را در زمان های مختلف مصرف کنیم و یکی از بهترین آجیل هایی است که افراد مختلف علاقه دارند که مصرف کنند و از آن لذت ببرند. این آجیل دوست داشتنی چندین نوع دارد که هر کدام طرفداران خود را دارند و خواص مخصوص خود را دارند. در این مقاله، تلاش داریم تا شما را به طور کامل با انواع بادام ها و خواص باورنکردنی هر کدام، آشنا کنیم.

بادام درختی

بادام درختی
بادام درختی، یکی از انواع آجیل هایی است که اکثرا در پذیرایی مهمانی ها استفاده میشود. بهتر است بدانید که فواید این محصول زیاد است و علاوه بر آن شما می توانید به روش های متعددی از این محصول استفاده کنید. قیمت مغز بادام درختی خام، از موارد بسیار مهمی است که مشتریان در هنگام خرید انواع بادام درختی در نظر می گیرند.
یکی از اولین انواع بادام که ممکن است با شنیدن عبارت «انواع بادام» به ذهن ما خطور کند، بادام درختی است. بادام درختی به نوعی از بادام گفته می شود که از درخت بادام که درختی بومی در ایران است به وجود می آید. بادام درختی که به آن بادام سنگی نیز گفته می شود، در واقع نوعی بادام درختی است که در پوسته ای قرار دارد و یک مغز خوراکی با پوسته نازک قهوه ای رنگ روی آن است که طعم بسیار خوبی نیز دارد و بار ها و بار ها نیز خلال های آن را در غذا ها و خوراکی های مختلف دیده اید.

خواص بادام درختی عبارتند از:

  1. جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی
  2. تاثیر بسیار زیاد در بهبود سلامت مغز
  3. حفظ و شادابی پوست و بهبود زخم ها در پوست
  4. کنترل خوب قند خون و جلوگیری از بیماری دیابت
  5. کمک به کاهش وزن و جلوگیری از چاقی مفرط به شرط استفاده مناسب و به اندازه
  6. کمک به افزایش جذب مواد مغذی
  7. بهبود شرایط گوارش و افزایش سلامت معده
  8. مبارزه جدی با سرطان و التهاب های بدن به لطف آنتی اکسیدان های زیاد
  9. حفظ سلامت دندان و استخوان

بادام زمینی

بادام زمینی
بادام زمینی، جزو آن دسته از تنقلات خوشمزه و پرطرفداری است که خواص و فواید بسیار زیادی دارد. این مغز خوش طعم از گیاهان بومی آمریکای جنوبی بدست می آید و می با توجه به ماهیتی که دارد، در گروه آجیل ها دسته بندی میشود. طبق نتایج بدست آمده یکی از مهم ترین خواص بادام زمینی کمک به کنترل وزن می باشد. همچین در جلوگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی نیز موثر است.
این نوع از بادام یکی از مشهور ترین مواد خوراکی است که افراد زیادی به آن حساسیت دارند و در هنگام استفاده از آن باید به این نکته توجه زیادی داشته باشید. ارزش غذایی بادام زمینی نیز بسیار زیاد است و بادام زمینی را منبعی غنی از پروتئین های مختلف است اما آمینو اسید های ضروری و مهمی مثل لیزین، سیستین و میتونین را در خود ندارد و به همین دلیل معمولا به ورزشکار ها پیشنهاد می شود که این آجیل خوشمزه را با مکمل های غذایی مصرف کنند. درباره خواص بادام زمینی نیز باید بگوییم که بادام زمینی خواص زیادی دارد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

خواص بادام زمینی عبارتند از:

  1. بادام زمینی خستگی را به شدت برطرف می کند.
  2. برای افراد بهت زده یا کسل و بی حوصله بسیار مفید و حالشان را بهتر می کند.
  3. بادام زمینی در درمان بسیاری از بیماری ها مثل بیماری های قلبی عروقی، آلزایمر و عفونت تاثیر دارد.
  4. مناسب برای خانم های باردار و حتی تسهیل باروری خانم ها
  5. مناسب برای استخوان های بدن به لطف مقدار فراوان آهن و کلسیم موجود در آن
  6. کمک به ترشح سروتونین در بدن و مبارزه با افسردگی
  7. مبارزه با سرطان های مختلف از جمله سرطان روده به لطف آنتی اکسیدان های قوی

بادام هندی

بادام هندی
مصرف بادام هندی، روبرو شدن با بمب شگفت انگیزی از ویتامین است! طعم و مزه این آجیل که شکلی شبیه به کلیه ی انسان دارد و با نام کاشو هم شناخته می شود، فوق العاده بوده و شاید اگر آن را خوشمزه ترین آجیل بدانیم اغراق نکرده باشیم. همین امر باعث می شود که بادوم هندی در اکثر موارد انتخاب اول مصرف کنندگان آجیل باشد. بادام هندی، که دارای طبع گرم است؛ اصالتاً برزیلی است ولی در هند، تانزانیا، سریلانکا، نیجریه و کنیا نیز کشت می شود.
دانه آجیلی بادام هندی، بر خلاف سایر دانه های آجیلی حاوی نشاسته به میزان 10 درصد است و این موضوع باعث می شود که با جذب آب بتوانید باعث تغلیظ و سفت شدن سوپ، آبگوشت و دسر های سنتی حاوی شیر شود. هر 100 گرم از بادام هندی نیز 553 کیلو کالری انرژی به ما می دهد و و برای ورزشکاران و افرادی که به انرژی بسیار زیاد برای کار های مختلف نیاز دارند بسیار مناسب است.

خواص بادام هندی نیز عبارتند از:

  1. کاهش فشار خون بالا و کلسترول و چربی خون
  2. لاغری و کاهش وزن
  3. پیشگیری از گرفتگی رگ ها و سلامت قلب
  4. سم زدایی و درمان کبد چرب و بیماری های مربوط به کبد
  5. پیشگیری از تولید سنگ صفرا
  6. بهبود سیستم گوارشی
  7. تقویت توانایی باروری در آقایان
  8. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2
برای خرید انواع بادام همچون :بادام درختی ، بادام هندی و بادام زمینی . از سایت آجیل هفت مغز (https://7maghz.com) با قیمت مناسب و کیفیت درجه یک و مرغوب می توانید هم اکنون اقدام کنید.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فلاح

به نقل از ویکی پدیا در مورد سیلیس: سیلیسیم دی‌اکسید یا سیلیکا یا سیلیس با فرمول شیمیایی SiO2 فراوان‌ترین ترکیب اکسیدی موجود در پوسته زمین است.

سیلیس چیست؟

به نقل از ویکی پدیا در مورد سیلیس: سیلیسیم دی‌اکسید یا سیلیکا یا سیلیس با فرمول شیمیایی SiO2 فراوان‌ترین ترکیب اکسیدی موجود در پوسته زمین است. سیلیس در طبیعت به‌صورت آزاد یا به‌صورت ترکیب با سایر اکسیدها وجود دارد. خاک رس، آلکالی فلدسپات و سیلیس، مهترین مواد اولیه بدنه سرامیک‌ها هستند.

سیلیس، دومین عنصر با فراوانی بالا در پوسته زمین می باشد. این عنصر غیر فلزی، سخت است و رنگ آن بی رنگ تا خاکستری تیره می باشد. این ماده در زبان انگلیسی به نام فلینت می باشد و در واقع سنگی است که با آن آتش می زنند. به طور کلی سنگ سیلیس سختی و مقاومت فوق العاده بالایی دارد و به همین دلیل با بقیه سنگ ها متمایز می باشد.

انواع سنگ سیلیس از پرمصرف ترین سنگ ها می باشد که در طبیعت به صورت گسترده وجود دارد. ساختار آن از سیلیکون و اکسیژن می باشد. از این رو از آن در علوم مهندسی، تکنولوژی، علوم نظامی و تکنولوژِهای فرآوری استفاده می کنند. شما برای خرید و اطلاع از قیمت سیلیس می توانید به سایت همدان سیلیکا مراجعه نمایید. در ادامه ای مطلب شما را با مضرات، خاک، حلال و کریستال سیلیس چیست، آشنا می کنیم؛ پس در ادامه ما را همراهی کنید.

جهت مشاهده قیمت پودر(ماسه) و سنگ سیلیس ممتاز و درجه یک، همچنین برای خرید سیلیس؛ همدان سیلیکا را در گوگل جستجو کنید و به صورت مستقیم با مرکز فروش سیلیس به نشانی hamedansilica.com مراجعه فرمایید. (بهترین کیفیت با بهترین قیمت!)

خاک سیلیس چیست؟

بخش قبل در رابطه با این که سیلیس چیست و چه کاربردی دارد صحبت کردیم. به طور کلی خاک سیلیسی یک خاک کاملا خاص و منحصر به فرد است که در ترکیب آن شاهد کائولینت هلی صفحه ای و ذرات سیلیس هستیم. با روش های فیزیکی نمی توان این ترکیب را از هم جدا کرد بلکه با گذر زمان ما شاهد جدا کردن بخش های سیلیسی خاک می باشیم. قسمت silica بعد از جدا شدن به صورت یک سری دانه های یز داره شکل در می آید که خود از مواد ریزتری با قط 200 نانو متر تشکیل شده است. این نوع خاک دارای جذب روغن بالا، سطح ویژه، رفتار رئولوژیکی به خود اختصاص داده است.

این نوع خاک یک پوشش ضدخوردگی دارد. خاک سیلیسی مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و از قابلیت پراکنش زیادی برخوردار می باشد. در ضمن می توان از آن در کوره های القائی، کوره های شیشه، گرم کننده هوا و کک سازی در بلند ترین کوره ها استفاده کرد. البته از آن ددر تصفیه آب، ریخته گری، شیشه و سیمان و ... نیز استفاده می کنند.

کریستال سیلیس چیست؟

کریستال این ماده نیز نمونه سنگ سیلیس است. اما نوع کریستال دارای خصوصیات بیشتری است و کابردهای گوناگون بیشتری دارد. بیشتر از آن در محیط های چون استخر شنا، پارک آبی، سیستم تصفیه اب و آکواریوم استفاده می کنند.

از مزایای استفاده از آن می توان به این اشاره کرد که عملیات بک واش به میزان 30 درصد کاهش می یابد. کریستال سیلیس دارای مقاومت بالای بوده، عمر بالاتری دارد و به راحتی دچار ساییدگی نمی شود. کریستال این عنصر به نسبت سیلیس معمولی تا حد بیشتری آلودگی آب را کاهش می دهد.

مضرات سیلیس چیست؟

به طور کلی silica در سنگ های آلی، زغال سنگ، چخماق، گرانیت، متالیک و ... وجود دارد. انجام کارهای چون سوراخ کردن، اسیاب کردن، خرد و منفجر کردن موجب پخش شدن پخش شدن گرد و غبار سیلیس در محیط می شود.

در صورت استنشاق گرد و غبار سیلیس، بیماری سیلیکوزیس ایجاد می شود. هنگامی که ذرات ریز و کوچک سیلیکایی وارد بخش های عمیق ریه ها می شود، در آن ته نشین شده و موجب ایجاد بیماری ها و زخم های ریوی فوق العاده خطرناک می شود. میان خطرناک بودن این بیماری تا حدی است که می توان به سرطان ریه اشاره کرد. بیماری سیلیکوزیس قابل پیشگیری می باشد اما قابل درمان نیست و بهترین راه قطع تماس با سیلیس است.

معرفی انواع سنگ سیلیس

سنگ سیلیس به صورت کوارتز (سیلیکا کریستال)، تریدیمیت و کریستوبالیت وجود دارد. سنگ سیلیس دارای ویژگی های زیادی است؛ از این رو در صنایع گوناگون از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال از سنگ کوارتز در سرامیک های کف ساختمان یا سرویس های بهداشتی استفاده می کنند. در ادامه شما را با انواع آن که در طبیعت وجود دارد، آشنا می کنیم.

ماسه و ماسه سنگ

این نوع یکی از انواع کوارتز رسوبی می باشند که به صورت طبیعی خرد می شوند. در ماسه سنگ ها دانه های ماسه به صورت ذرات آهک، اکسید آهن و رس به یکدیگر چسبیده اند.

کوارتز

این نوع یکی از پلی مورف های سیلیس می باشد که در فاز و درجه حرارت معمولی پایدار می باشد و از سختی بالایی برخوردار است. در ضمن سیلیس آزاد در طبیعت به صورت کوارتز است.

فلینت

این نوع از آب، کوارتز، کربنات کلسیم و مواد آلی به وجود آمده است. رنگ فلینت خاکستری، سیاه و قهوه ای روشن است که در صورت سوختن مواد آلی، به رنگ سفید تبدیل می شود. در ضمن این نوع از حل شدن اسکلت سیلیسی جانوران اسفنجی در آب دریا ها و سپس ته نشینی در بستر دریا به وجود می آید.

جالب ترین کاربردهای Silica چیست؟

با توجه به این که این عنصر یکی از مواد طبیعی و رایج در پوسته زمین است که در صنایع گوناگون کاربردهای زیادی دارد. استفاده از آن تا حدی زیاد است که جز کالای اصلی و اولیه در بیشتر صنایع تلقی می شود. در ضمن استفاده زیاد از آن موجب غافل شدن ما از این ماده ارزشمند شده است. در ادامه شما را با کاربردی های آن آشنا می کنیم.

کابرد سیلیس در صنایع گوناگون

امروزه صنایع گوناگون به صورت مستقیم وغیر مستقیم به این ماده باارزش برای فرایند تولید خود نیاز دارند. این عنصر به دلیل داشتن ویژگی ها فوق العاده چون مقاومت بالا به صورت آزادانه مورد استفاده قرار می گیرد. برای نمونه می توان به صنایع ساختمان سازی، لعاب سازی، چینی سازی، ریخته گری، چسب سازی و ... اشاره کرد. در ادامه شما را با تعدادی از کاربردهای آن آشنا می کنیم.

ریخته گری و نسوز

به دلیل مقاومت بالای سیلیکا تا دمای 1470 درجه سانتی گراد از آن در ساخت قالب های ریخته گری فلزاتی مانند آلومینیوم، آلیاژهای مس و آهن سسیاه و به عنوان نسوز در کوره های آهن، سیمان، فولاد و شیشه مورد استفاده قرار می گیرند.

شیشه سازی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین عناصر برای ساخت شیشه، سیلیس می باشد. به طور کلی این عنصر را با موادی مانند سینیت، فلدسپار، سودا، نفلین و ... مخلوط می کنند.

سرامیک سازی

همانطور که قبلا اشاره شده از سنگ کوارتز به دلیل زیبایی خاصش برای ساخت انواع سرامیک، کاشی و سرویس های بهداشتی استفاده می کنند. به وفور می توان در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل این نوع سنگ سیلیس را مشاهده کرد.

رنگ سازی

سیلیس رنگ سازی در محدوده ای از محصولات برای افزایش دوام، بهبود مقاومت در برابر هوازدگی و به مثابه منبسط کننده ی رنگ دانه به کار می رود. منبسط کننده های رنگ دانه ها ارزش قابل ملاحظه ای در اختیار مصرف کنندگان پودر سیلیس قرار می دهند؛ زیرا این نوع سیلیس می تواند احتیاج به رنگ دانه های با قیمت بالا از جمله دی اکسید تیتان را کاهش دهد.

کاربرد سیلیس در بدن:

*دردگرفتن تاندون و مفاصل

*ریزش و کم شدن موها

*پیری زودرس مو به دلیل کاهش کلاژن سازی

*پوکی و ضعیف شدن استخوان ها

کاربردهای سیلیس در کشاورزی به عنوان کود سیلیس

بهترین خاک حاصلخیر برا کشت و کار، خاکی است که دارای مقادیری سیلیس می باشد. اما به دلیل کشت های مکرر مقدا و میزان سیلیس در خاک کم می شود و باید حتما از کودهای حاوی سیلیس استفاده نمود. درصورت استفاده از کودهای سیلیس دار می توان از مزایای زیر بهره مند شد:

1-جلوگیری از سمی شدن گیاهان و آلودگی های زیست محیطی

2-افزایش ماندگاری سبزیجات

3-افزایش مقاومت در برابر آفات گیاهی

4-افزایش مقاومت در برابر بیماری

5-افزایش مقاومت در برابر تنش های محیطی

6-کاهش شوری خاک

خرید سیلیس مرغوب با مناسب ترین قیمت از همدان سیلیکا

حال که شما با مفهوم سیلیس چیست و چه کاربردی دارد آشنا شدید و انواع سنگ های silica را شناختید. برای خرید و اطلاع از قیمت سیلیس می توانید با کارشناسان شرکت همدان سیلیکا در ارتباط باشید.

شرکت سیلیس همدان با قریب به ۳۲ سال تجربه موفق حضور در عرصه صنعت کشور وبه عنوان اولین واحد فرآوری سیلیس در استان تاسیس گردید. همواره شعار سیلیس همدان، مشتری مداری و صداقت در فروش بوده است.

در این راستا هدف اصلی این مجموعه افزایش کیفی محصول نهایی و عرضه آن با قیمت مناسب و بدون واسطه است بطوری که رضایت صنعتگران عزیز کشورمان درصنایعی چون شیشه ، بلور ، کریستال ، لعاب ، چینی های مظروف و بهداشتی ، صنایع تصفیه آب ، صنایع سیلیکات ، صنایع ریخته گری و ده ها صنعت متنوع و مختلف دیگر گواهی بر این موضوع است. برای ارتباط با این مجموعه می توانید به نشانی اینترنتی www.hamedansilica.com مراجعه نمایید.

 

منبع : ویکی پدیا - همدان سیلیکا - ارانیکو

 



:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()